Tegnap hivatalosan is megnyílt a 2024-es Olimpiai Játékok Párizsban.
Mivel az asztrológia energetikai jelképekről, és azok értelmezéséről szól, asztrológiai és jelkép-szemmel figyeltem a megnyitó egyes elemeit.
Huhh… szájtátva néztem.
A változásban lévő emberiség tökéletes lenyomatát adta a megnyitó, jelképeken és művészeti alkotásokon keresztül szólt az ember hihetetlen gazdag tehetségéről, kreativitásáról, értékeiről … és válságairól.
Természetesen mindig lehet azt mondani, hogy a látványtervek „véletlenül” alakultak, de az asztrológiában a világ egyes elemei láthatatlanul is összefüggnek, így semmi nem véletlenül kerül oda, ahová.
A Nap évében, stílszerűen a Nap által uralt Oroszlán jegyű országban és városban rendezik meg az olimpiát. Ennek megfelelően, az Oroszlán jegyhez, és uralkodó bolygójához, a Naphoz köthető, szuperlátványos, sokhelyszínes, multimédiás, pompázatos és lenyűgöző megnyitót csináltak a franciák, tele sztárokkal.
De: a Vízöntő korszak legelején vagyunk, ez a jegy éppen szemben helyezkedik el az Oroszlán jeggyel, és éppen az uralkodói pompa és pátosz fricskáját képviseli – így ez is benne volt a megnyitóban.
Egy vajúdó emberiség küzdelme egy letűnő régi korszak és egy eljövő új korszak közötti senki földje-káoszban.
Mindjárt abban is megjelent ez a kettősség, hogy a Nap évében, a hőhullámok idején, a megnyitón mégis esett az eső. Így a pompázatos ruhák, díszletek, zenészek és hangszerek mind áztak, a megnyitón jelen lévő nézők pedig pompától nagyon távol álló, átlátszó egyen-esőköpenyben ültek. Grandiozitás – keverve a legolcsóbb műanyaggal. Az esőről nyilván nem a show megalkotói tehetnek, de a szimbólumok között feszülő ellentét akkor is figyelemreméltó. A grandiozitást részben elmossa az új kor esője.
A pompának és pátosznak megfelelően, a megnyitóban mindenhol feltűnt az arany, az uralkodói jelképek, az uralkodók maguk is.
Rengeteg arany szín, arany fólia, arany szobor, arany öltözék hátterében jelentek meg sorban az Oroszlán jegyhez és a Naphoz tartozó jelképek
- Uralkodók – a megnyitó során a zenei részben számos francia uralkodóra volt utalás, (a letűnő korszaknak megfelelően, némelyikük a Szajnába süllyedve).
- uralkodói hajós koronázási menetek – a sportolói küldöttségek hajón érkeztek a Szajnán,
- Nap-szimbólum – az olimpiai láng végül egy nap formájú és napot idéző hőlégballonban emelkedett fel – ami az emberiség által mesterségesen létrehozott új Napot is jelképezi
- Napbárka – az egyiptomi mitológiában Ré Napisten ezen teszi meg útját alkonyatkor az alvilágban, hogy másnap újra felemelkedhessen – az ünnepség során is megjelent egy bárka, mögötte az arany stilizált napdíszítéssel. Az ünnepség végén pedig, az emberiség által kreált „új Nap”, hőlégballon formájában, felemelkedett a magasba, jelképezve, hogy az alvilágban tett utazása után az embernek lehetősége van a felemelkedésre.
Az Oroszlán jegyhez tartozó uralkodói csillogás és grandiozitás ellenpontjaként feltűntek az „új kor”, a Vízöntő korszak
- alapjelszavai: a Szabadság, Egyenlőség, Testvériség, néhány új jelszóval együtt, amelyek az olimpiai eszményhez köthetők (sporszerűség, szolidaritás),
- színei: rózsaszín, tarkabarka, kockás kavalkád,
- és szereplői: egyszerű emberek, hétköznapi hősök (nők), bohócok, artisták, a királlyal szemben elhelyezkedő „udvari bolondok”,
- a letűnő korszak korábbi értékeinek néhol szélsőséges kifigurázása.
Emellett feltúnt az emberiség jelen, patriarchális kultúrkorszakának néhány mitológiai alapeleme:
- Bábel tornya – a különböző nyelveket beszélő nemzetközi csapatok az Eiffel-torony köré gyűltek össze, egyfajta (sport általi) egyesítés reményében
- Valamint a Biblia és annak egyes képei, jelenetei.
Nem kicsit hátborzongató, hogy ez utóbbiak közül melyek kerültek a megnyitóba:
- A materiális, pénzközpontú gondolkodást jelképező Aranyborjú – a zenészek között állt a színpadon;
- Az Apokalipszis első lovasa (fehér lovon) – az Olimpiai zászlót és lángot ugyanis mindvégig egy láthatatlan arcú, fehér ruhába öltözött, csuklyás alak hozta. A zászlót hozó lovas útjának egy részén egy technikai fémlovon, a Szajnán érkezett, a Szolidaritás jelszó alatt – ami annál inkább ijesztő, mivel a Jelenések könyvében az Apokalipszis első, fehér lovasa a „hamis Krisztus” (Antikrisztus) megjelenésére utal, aki hamis jelszavak alatt, a technológia segítségével hajtja igájába a világot;
- És az Utolsó Vacsora – Leonardo da Vinci híres festményének vízöntős fricska-megjelenítése egyfajta hedonista, létszenvedélynek hódoló lakomaként.
Vajon mi működik az emberiség tudattalanjában, mire készülünk?
A megnyító ívének lezárása ugyanakkor egy egyszerűségében lenyűgöző és megható, sallangmentes előadás volt, ahol a „szürke verébnek” is nevezett Edith Piaf dalát a jelenkor egyik legnagyobb, szürkeségtől távol álló dívája, Céline Dion adta elő.
Megnyugtató módon a dal éppen a Szerelem himnusza volt.
Ez arra utal, hogy ha hamis napokat is helyezünk az égre, és tobzódó korunknak megfelelően hedonista lakomákkal ünnepeljük az Aranyborjút, miközben lenyűgöző technikai fehér fémlovon, a Szolidaritás jelszava alatt, a tömegek ünneplése közepette lovagol be közénk egy láthatatlanságba burkolózó apokaliptikus lovas, aki a jelképnek megfelelően a hamis erő szimbóluma ….
.. azért a végén mégis eljutunk a szeretet és a kitartás diadalához, és a felemelkedéshez. Így legyen.
Kíváncsian várom, hogy a több százmillió ember által végignézett, és a tudattalanban elraktározott jelképek hogyan fognak majd megmutatkozni a jövőnkben.
Szilágyi Katalin asztrológus írása
További információ és bejelentkezés: kati.szilagy@gmail.com, +36 20 385 9483
Miben tud egy asztrológus segíteni? Személyes erőforrásaink, feladataink, kiaknázható, illetve fejlesztendő adottságaink felmérésében. Új meglátásokat találni abban, hogy mi a dolgunk a világban. Elemezni az adott élethelyzeteket, az életünkben aktuálisan jelentkező feladatokat. Átlátni szövevényes kapcsolódásainkat másokkal, párkapcsolatban, munkahelyen